Regularne ćwiczenia fizyczne po całkowitej wymianie stawu biodrowego są bardzo ważne. Jeśli chcesz, aby twój nowy staw biodrowy pracował dobrze powinieneś ćwiczyć przynajmniej dwa - trzy razy dziennie.

Ćwicz codziennie na płaskim twardym podłożu. Stosuj tylko ćwiczenia zalecone Ci przez rehabilitanta. Powtarzaj ćwiczenia stopniowo zwiększając ich intensywność tak szybko jak jesteś w stanie to tolerować. Pamiętaj aby nie powstrzymywać oddechu podczas ćwiczeń.



1. Połóż się na plecach ze zwiniętym kocem podłożonym pod twoje kolano. Napinaj powoli mięśnie uda i wyprostuj kolano cały czas opierając go na zwiniętym kocu następnie utrzymuj wyprostowaną nogę aż policzysz do 5 następnie powoli opuść piętę i odpocznij. Powtórz ćwiczenie 10 razy.




2. Połóż się na plecach z wyprostowanymi nogami. Zginaj swoje kolano ciągnąc piętę w kierunku swoich pośladków tak daleko jak to tylko możliwe. Wyprostuj nogę i odpocznij. Powtórz ćwiczenie 10 razy.




3. Usiądź na stabilnym krześle, wyprostuj kolano i utrzymuj je wyprostowane aż doliczysz do 5 następnie powoli zginaj kolano tak mocno jak to jest możliwe policz do pięciu, rozluźnij mięśnie i odpocznij. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

    



4. Odwodzenie: Połóż się na plecach z wyprostowanymi nogami. Powoli ślizgaj nogi na zewnątrz do boku i z powrotem. Pamiętaj o utrzymywaniu stóp na zewnątrz. Powtórz 10 razy.




5. Podczas leżenia na plecach zginaj stopę grzbietowo i podeszwowo. Powtórz 10 razy.




6. Leżąc na plecach napinaj mięśnie uda i wciskaj wyprostowane kolano w podłoże utrzymuj napięcie mięśni aż policzysz do pięciu. Powtórz ćwiczenie 10 razy.




7. Leżąc na plecach z wyprostowanymi nogami napnij mocno pośladki policz do pięciu następnie rozluźnij mięśnie i odpocznij. Powtórz ćwiczenie 10 razy.




Mam sztuczny staw biodrowy
Patient Education Institute
Zalecenia American Academy of Orthopaedic Surgeons